بررسی بازی Drifting Lands - زومجی

بررسی بازی Drifting Lands – سایتهای اینترنتی

Drifting Lands یک بازی اکشن دو بعدی است که سعی دارد جا پای بزرگان این سبک بگذارد. با اینحال آیا در این راه موفق می‌شود؟ با بررسی بازی همراه سایتهای اینترنتی باشید.

سبک شوتر دو بعدی از قبلی شهرت بسیاری داشته و بازی‌های بزرگی در این سبک ساخته شده‌اند. یکی از زیرشاخه‌های این سبک، بازی‌هایی هستند که در آن شما کنترل یک هواپیما یا وسیله شبیه به را برعهده دارید و در فضایی افقی در حرکت هستید و باید دشمنان را کشته و مراحل را به انتهای برسانید. مطمئنا خیلی از ما بازی‌هایی در این سبک را علی الخصوص روی کنسول‌های قدیمی تجربه کرده‌ایم و با آن آشنا هستیم. بازی Drifting Lands اثری مدرن در همین سبک ویژه پی‌سی است که ممکن است مشابهت‌هایی به بازی‌های بزرگ این ژانر داشته باشد، با اینحال در حقیقت آن عمق کافی برای مبدل شدن به اثری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را ندارد.

چیزی که می‌تواند یک بازی اکشن دو بعدی در این سبک را به اثری موفق مبدل کند، آن حس هیجان ناب و خالصی است که بازی باید به‌تان منتقل کند؛ منظور همان حسی است که از شلیک به هواپیما‌های دشمن، جاخالی دادن از گلوله‌های بینهایت آن‌ها و مبارزه با باس‌های نفس‌گیر به دست می‌آورید. با اینحال بازی Drifting Lands با اینکه تلاش فراوانی می‌کند تا بتواند چنین احساساتی را منتقل کند، با اینحال در رفتار در این کار خیلی موفق ظاهر نمی‌شود. عوامل فراوانی دست به دست هم داده‌اند تا چنین شرایطی برای بازی رخ دهد، با اینحال اصلی‌ترین آن‌ها مطمئنا یکنواخت بودن روند بازی است.

در کل یک بازی تصویری فارغ از هر سبکی که داشته باشد، زمانی می‌تواند به اثر درستی مبدل شود که بتواند در طول گیم‌پلی خود گیمر را با موارد تازه سرگرم کرده و شگفت‌زده کند. با اینحال این دقیقا جایی است که بازی Drifting Lands در آن سخت دارد

Drifting Lands با اینکه گیم‌پلی طولانی‌ای دارد، با اینحال در حقیقت شما در تمام طول بازی صرفا در حال انجام یک کار هستید؛ این کار وارد شدن به محیطی واضح، شلیک کردن به سوی یک سری سفینه شبیه به به هم و به اتمام رساندن مرحله و دریافت پول است. سخت زمانی حاد‌تر می‌شود که با گذشت لحظه حس می‌کنید مراحل بازی واقعا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و صرفا هر از گاهی تصویر پس‌عرصه آن‌ها کمی دارای اختلاف می‌شود. بدین جهت هم پیوسته حس می‌کنید که انگار در حال تکرار کردن یک کار یکسان بدون هیچ تنوع مخصوصی هستید و این مسئله ضربه شدیدی به هیجان بازی زده است. برای نمونه اگر Drifting Lands را با نمونه‌های شبیه به مقایسه کنیم، به بازی‌هایی می‌رسیم که ممکن است گیم‌پلی کوتاه‌تری در مقایسه با این اثر داشته باشند، با اینحال تنوع بالاتر مراحل آن‌ها و معرفی یک خصوصیت یا حتی دشمنان تازه در طول مراحل، دلیل شده تا روند بازی از یکنواخت و خسته‌کننده بودن خارج شود. با اینحال Drifting Lands حتی از لحاظ دشمنان نیز تنوع بسیار پایینی دارد و باید چندین و چند مرحله را تجربه کنید تا ممکن است دشمنی با شکل و ظاهر تازه مشاهده نمائید. این مسئله حتی در باب باس‌ها نیز صدق می‌کند و باس‌های بازی نیز گاهی هیچ اختلاف ظاهری یا عملکری با یکدیگر ندارند.

در کل یک بازی تصویری فارغ از هر سبکی که داشته باشد، زمانی می‌تواند به اثر درستی مبدل شود که بتواند در طول گیم‌پلی خود گیمر را با موارد تازه سرگرم کرده و شگفت‌زده کند. با اینحال این دقیقا جایی است که بازی Drifting Lands در آن سخت دارد و روند بازی از همان ابتدا رنگ و بوی تکرار می‌گیرد و به جرات می‌توان گفت که تنها مراحل ابتدایی بازی قادر به هیجان‌زده کردن شما هستند. به علاوه از طرف دیگر یک سخت دیگر هم نبود چالشی ویژه در بازی است. بازی‌های این سبک معمولا زمانی موفق می‌شوند که خصوصیات گیمری بازیکن را به مساله کشیده و کاری کنند که وی بعد از تمام کردن هر مرحله از خصوصیات خودش احساس رضایت کند. با اینحال Drifting Lands فاقد این خصوصیت است و با اینکه تولیدکنندگان در ابتدای بازی اعلام می‌کنند که اگر گیمر ماهری نیستید خوب است سراغ حالت راحت‌تر بازی بروید، با اینحال به‌تان قول می‌دهم که با رفتن سر وقت حالت نرمال هم مساله مخصوصی را تجربه نخواهید کرد.

بررسی بازی Drifting Lands

ولی باید گفت Drifting Lands بازی خیلی بدی هم نیست؛ چرا که درست است تولیدکنندگان آن در عرصه دیزاین مراحل متنوع و مهیج کننده ضعیف ظاهر شده‌اند، با اینحال سعی کرده‌اند با یک سری خصوصیت دیگر هیجان مخصوصی را به بازی ببخشند. یکی از این موارد، اضافه کردن یک سری المان‌های نقش‌آفرینی به بازی است. بعد از تمام کردن هر مرحله، مقداری پول به دست می‌آورید و غیر از آن، در لحظه مراحل نیز با نابود سفینه‌های دشمن امکان دارد آیتم‌هایی شامل سلاح یا ابزارهای دیگر کسب کنید. حال بعد از انتهای هر مرحله به مقر فرماندهی می‌روید و در آن‌جا میتوانید با رفتن به Hanger، سفینه خود را شخصی‌سازی کنید. با این وجود منظور از شخصی‌سازی تفاوت ظاهری نیست و اگر از ظاهر سفینه خودتان خسته شده‌اید، باید کلا سراغ خرید یک سفینه تازه بروید. با اینحال به هر حال میتوانید بخش‌های متفاوتی از سفینه را از سلاح گرفته تا زره و پردازشگر مرکزی تغییر دهید. خوش‌بختانه این تغییر‌ها تاثیر خود را در گیم‌پلی بازی هم می‌گذارند و برای نمونه عوض کردن سلاح سفینه از شات‌گان به مسلسل، سبک بازی شما را بطور کلی تغییر می‌دهد. غیر از این مانند بازی‌های نقش‌آفرینی میتوانید با پرداخت پول خصوصیت‌های سفینه‌تان از قبیل قدرت و سرعت را پیشرفت دهید. بدین جهت هم حس تلاش برای پیدا کردن آیتم‌های تازه‌تر و قوی‌تر ممکن است یکی از معدود مواردی باشد که بتواند شما را به ادامه بازی کردن Drifting Lands ترغیب کند. در چنین موقعیتی که فرقی نمی‌کند چقدر آیتم یا حتی سفینه تازه ای داشته باشید، بالاخره باید همان دشمنان تکراری را در مراحل تکراری شکست دهید و این حس خوب پیدا کردن لوت در بازی را هم تحت‌شعاع قرار می‌دهد.

اکنون که به قسمت مقر فرماندهی اشاره کردیم، بد نیست به این مسئله اشاره کنیم که این بخش غیر از Hanger، بخش‌های دیگری نیز دارد و برای نمونه در Market میتوانید آیتم‌هایی را که ضروری ندارید فروخته و آیتم‌های بهتر تهیه کنید. یا Command Center جایی است که در آن نقشه‌ای پیشِ روی شما قرار می‌گیرد و میتوانید مراحل را از روی آن انتخاب کنید. به علاوه از طرف دیگر نمونه دیگری از مواردی که تولیدکنندگان سعی کرده‌اند با آن تنوع بیش‌تری به بازی بدهند، روایت یک جریان در طول بازی است. با اینحال بسیار محشر این المان به اندازه خصوصیت لوت و المان‌های نقش‌آفرینی موفق نیست و دلیل آن هم کلیشه‌ای بودن بسیار جریان در حد و اندازه «دشمن به ما حمله کرده و اکنون ما باید باهاش مبارزه کنیم» است! بدین جهت هم در طول بازی حس می‌کنید که بود و نبود جریان خیلی فرقی به حال بازی نمی‌کند.

بررسی بازی Drifting Lands

در کل با اینکه بازی از لحاظ گیم‌پلی آن جذابیت نابی را که انتظار دارید ندارد، با اینحال وقتی که هدفون را روی گوش‌تان قرار داده و آن را تجربه می‌کنید، آن گیرایی تصویری و صوتی را بطور کلی حس خواهید کرد

با اینحال بازی Drifting Lands به توجه به تمام نقص‌هایش، از لحاظ صوتی و تصویری تجربه‌ای موفق است. درست است که ساختار کلی مراحل تفاوتی با یکدیگر ندارند، با اینحال هر از گاهی تصویر پس‌عرصه آن‌ها عوض می‌شود و این عکس ها دیزاین خیلی خوبی دارند. غیر از این دیزاین معدود سفینه‌های دشمن نیز به خوبی صورت گرفته و افکت‌های انفجار و شلیک گلوله‌ها نیز شرایط خوبی دارد. با این وجود هر از گاهی و در مواقعی که محیط بازی بسیار شلوغ می‌شود، بیننده نزول فریمی جزئی هستیم که چون این سخت خیلی کم در بازی پیش می‌آید، از آن چشم‌پوشی می‌کنیم. موسیقی و صداگذاری‌های بازی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند و آهنگ‌هایی که در طول بازی پخش می‌شوند، قادر اند تا حدی نبود هیجان در مسیر خود بازی را جبران کرده و هیجانی در چنین موقعیتی کاذب به بازی تزریق کنند. صداگذاری‌ها هم با اینکه به اقتضای سبک بازی صرفا محدود به مواردی مانند شلیک کردن یا انفجار‌ها می‌شوند، با اینحال کیفیت خوبی دارند. در کل با اینکه بازی از لحاظ گیم‌پلی آن جذابیت نابی را که انتظار دارید ندارد، با اینحال وقتی که هدفون را روی گوش‌تان قرار داده و آن را تجربه می‌کنید، آن گیرایی تصویری و صوتی را بطور کلی حس خواهید کرد.

استودیو مستقل آلکمی با اینکه سعی کرده بازی‌ای تازه و نو در سبکی قدیمی ایجاد کند، با اینحال نتوانسته خصوصیت‌هایی که را موفقیت این چنین بازی‌ای را تضمین می‌کنند به خوبی در بازی خود قرار دهد و بدین جهت هم Drifting Lands به بازی مبدل شده که ممکن است در ابتدا کمی هیجان داشته باشد، با اینحال به مرور لحظه به بازی‌ای بطور کلی یکنواخت مبدل می‌شود که حتی مواردی مانند عطش پیدا کردن آیتم‌های تازه و قوی‌تر نیز نمی‌تواند آن را از تکراری‌شدن نجات دهد.

تازه ترین اخبار بازیهای ویندوز را در دروازه هایجدنبال کنید.و به علاوه از طرف دیگر اگر دوست دارید این اخبار را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لینک منبع